Kuta, Bali

Hej hopp! Här kommer två bilder från Kuta, Bali där jag har spenderat de senaste dagarna.
 
De senaste dagarna har jag tagit sovmorgon till runt tio, sedan ner till stranden och sola till klockan tre, tillbaka till hotellet och duschat. Sedan har jag gått på Poppies 1 och 2 ("shoppinggatorna") där man har försäljare efter sig hela tiden. Det räcker med att man får ögonkontakt med dem för att få höra saker som "Hey darling, come and have a look", "Shopping yes? Come here" och "Hey sexy lady, want to buy clothes ey?". Jobbigt och framförallt obehagligt i början men man vänjer sig.
 
Pruta måste man ju också göra här, något jag aldrig har gjort i hela mitt liv... Första dagen blev jag grundlurad, köpte en sarong för 75.000 (cirka 25 kr) när jag säkert hade kunnat pruta ner den till hälften. Andra dagen shoppade jag armband för 10.000 styck (6 kr) och där kände jag att jag inte behövde pruta men köpte en båtresa till Gili Island på fredag för 400.000 som skulle kostat 600.000, samt två par byxor för 100.000 när bara ett par skulle kostat 150.000. Jag gillar det inte, men måste man så måste man haha. Jag tycker ju redan att allt är så billigt!
 
Ätit ute har jag gjort varje dag också, sjukt vilka måltider man kan få för 40 kronor... Varför har jag inte åkt hit tidigare, istället för dyra Australien/Nya Zeeland? Haha.
Nä, skoja bara. Jag skulle aldrig kunna vara här en längre tid, det är för varmt, för rörigt och ja... För mycket helt enkelt. Men det är najs att vara här i tio dagar som jag är!
Allmänt | |
Upp