Ombak Sunset

Iförrgår när jag skulle äta middag kom det en tjej som också var ensam och frågade om vi skulle sitta ihop. Hon hette Elisabeth och var från Perth och igårkväll hyrde vi världens obekvämaste cyklar och cyklade ut till den kända gundan på andra sidan av ön. Så himla fina solnedgångar här, älskar det!
 
Efter det mötte vi upp två indiska tjejer som hon hade träffat på sin dykarkurs. Vi åt mat från matmarknaden och sen gick vi till en bar där vi även fick sällskap av två indiska killar de kände.
Vad som skulle ha varit en chillkväll (i alla fall för mig) med en drink eller två slutade med beerpong i nästan tre timmar, haha. Många öl blev det där och när allt stängde runt halv två gick vi ner till beachen med varsin Bintang (öl) och satt där ett tag. Staplade in i mitt hotellrum runt halv tre och upptäckte att jag hade glömt att stänga av AC:n tidigare så svalt och skönt var det i alla fall haha!
 
Har bytt hotell också som jag nämnde, nu bor jag på Gilianos Residence. Lite billigare men helt okej! Tycker rummen till och med är bättre än på Gili T Resort, men inget slår frukosten och utsikten där...
 
Inte dåligt att äta frukost till det där... ;)
 
Idag vet jag inte riktigt vad jag ska göra... Antingen blir det stranden hela dagen, eller så gör jag en snorklingtripp vid alla tre Gili-öar för IDR100.000, det vill säga cirka 60 kronor haha. Tror det blir det, jag menar, jag kan ju inte ligga och slappa på stranden hela tiden... ;)
Allmänt | |
Upp