Inte långt kvar nu...

Ja, om tolv dagar (inte ens två veckor!) är mitt nio månader långa äventyr slut.
 
Då sitter jag på planet hem till Sverige, tillbaka till lilla Västervik, efter att ha spenderat sex månader i Caringbah, Sydney, lite mer än en månad på resande fot i Australien, ytterligare fyrtio dagar i Nya Zeeland och en och en halv vecka på Bali.
 
Det känns konstigt, jag har varit borta så länge och på ett sätt känns det som att allting har förändrats - men samtidigt känns det som att allt fortfarande är detsamma. Jag kan själv känna att jag har utvecklats som person (jag tror att alla gör det när man reser ensam) och att säga att jag har "hittat mig själv" låter väldigt klyschigt men på ett sätt har jag det, skulle jag vilja påstå. Man får mer insikt i sig själv när man spenderar tid ensam och man lär känna sig själv på ett annat sätt när man inte är kvar i samma gamla vardag som man lever i annars.
 
Jag har upplevt och sett så himla mycket och träffat så mycket folk jag inte skulle ha träffat om jag inte hade gett mig iväg på egen hand den där dagen i oktober förra året. Även att jag har saknat vissa människor och ibland bara velat åka hem har jag inte ångrat för en sekund att jag åkte, aldrig någonsin.
 
Tio dagar kvar. Let's make the most of it!
Allmänt | |
Upp