Mot Christchurch

Då sitter man på Intercity-bussen bort från Kaikoura och till Christchurch.
Kommer vara framme vid 15.30 ungefär men jag får inte komma till flygplatsen förrän efter 22.30 (annars får jag inte spendera natten i deras lounge) så jag har ett par timmar i Christchurch... Sju, närmare bestämt. Sju timmar med en 18 kg tung resväska att dra på och en kanske fyra kg tung ryggsäck att bära på ryggen.
 
Vet inte riktigt vad jag ska hitta på, är ju rätt begränsad i och med packningen. Måste i alla fall äta middag någon gång under dem timmarna, snacks till flygplatsen har jag redan köpt (sista gången jag äter Grain Waves med salsasmak, peckleskex med sweet chili-smak, Whittakerschoklad med jordnötssmör... Buhu) men problemet är ju den där jäkla resväskan. Ska googla lite och se om jag får fram något om bagageförvaring vid stationen.
 
Har sammanlagt $28 kvar i kontanter att göra av med, bussen kostar $8 så ja, $20 kvar. Får väl köpa mat för dem.
Eller kanske kaffe, så jag håller mig vaken inatt, hehe.
 
Återigen, det känns sorgligt att min resa börjar närma sig sitt slut, men samtidigt ska det bli skönt att komma hem igen.
Jag gillade verkligen Nya Zeeland och jag kan ju faktiskt ansöka om ett working holiday-visum här också så vem vet, jag kanske hamnar på den här sidan av jorden igen så småningom... ;)
Allmänt | |
#1 - - Mamma:

Du, kaffe 😳???

Svar: Vad gör man inte för att hålla sig vaken, hehe
Malin Karlsson, 20

Upp