Väntan...

I nuläget ångrar jag att jag inte bokade bussen från Kaikoura vid halv fem istället, då hade jag varit framme halv åtta...
Ända sedan jag kom hit vid halv fyra har jag väntat. Jag trodde det skulle vara lättare att hitta i Christchurch men det har tagit mig en timme för att hitta ett snabbmatställe!
Busstationen hittade jag till relativt snabbt, sedan satt jag där och glodde i deras kalla väntsal i en och en halv timme innan jag gav mig ut på matjakt, med resväskan, ryggsäcken och hela köret, i den kalla Christchurch kvällen.
 
Lättare sagt än gjort som sagt. Tog mig en timme att bara hitta ett McDonalds och så slutade det med thaimat för $6. Nu ska jag gå tillbaka till busstationen och vänta där i tre och en halv timme till innan jag äntligen kan ta bussen till flygplatsen - för att vänta ytterligare åtta timmar. Yey. Älskar livet just nu.
 
Not.
 
Kan i alla fall glädja mig åt att det här är min view snart i tio dagar. Ska inte göra NÅGONTING, bara chilla och njuta. Och sova. Alltid sova.
Allmänt | |
Upp